Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27 lutego 2025 r.
Oświadczenie sporządzono 14 grudnia 2022 r. Oświadczenie zostało poddane przeglądowi 26 lutego 2025 r. Deklarację sporządzono na podstawie audytu (Certyfikat Dostępności „Jednostka Bez Barier”) oraz samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
ul. Konrada Leczkowa 1A 80-432 Gdańsk
tel.: 58 342 31 50
fax.: 58 342 31 51
e-mail: mopr@gdansk.gda.pl
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Jakubem Zaboklickim, koordynatorem ds. dostępności w MOPR Gdańsk, e-mail: jakub.zaboklicki@gdansk.gda.pl, tel.: 58 342 31 40. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, np. odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby je zgłaszającej, wskazanie strony internetowej oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości, skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku ul. Konrada Leczkowa 1A 80-432 Gdańsk.
Do budynku prowadzi wejście od Al. gen. Józefa Hallera, przy którym znajduje się pochylnia dostosowana dla wózków inwalidzkich. Budynek jest niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Punkt informacyjny oraz kancelaria Ośrodka znajdują się na parterze. Dalsze przejście zabezpieczone jest drzwiami otwieranymi przez pracowników Ośrodka, przez które może przejechać osoba na wózku. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek, co umożliwia funkcjonująca winda. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze, w korytarzu na prawo od punktu informacyjnego. Do budynku przynależy parking zamknięty, z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Stopnie i szklane drzwi są oznaczone taśmami kontrastowymi.
Ośrodek umożliwia komunikację przez tłumacza języka migowego - pracownika Ośrodka wpisanego do rejestru tłumaczy języka migowego prowadzonego przez Wojewodę Pomorskiego oraz przez tłumacza on-line. Ośrodek dysponuje ogólnodostępnym adresem poczty elektronicznej mopr@gdansk.gda.pl. Każdy pracownik ma także swoją skrzynkę mailową. Wiadomość można przesłać również poprzez Facebook Messenger, formularz kontaktowy na stronie www.mopr.gda.pl oraz za pomocą SMS i MMS na służbowe telefony pracowników. Kontakt SMS z inicjatywy interesariusza jest również możliwy poprzez numer telefonu Gdańskiego Centrum Kontaktu oraz numer telefonu komórkowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej. Komunikację audiowizualną umożliwia Microsoft Teams i Facebook Messenger. W Ośrodku jest pętla indukcyjna. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Od Al. gen. Józefa Hallera do wejścia głównego prowadzi system TOTUPOINT.
Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:
Unii Europejskiej:
ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).
*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku.